tisdag 5 december 2017

Dagen då det lilla trädet betydde allt...

 Custer State Park, South Dakota

Ibland är ögonblicket att titta igenom bilderna från en speciell dag för några år sedan något som skapar och ger en vacker känsla i magen. Jag minns den här dagen väldigt väl. Vår bil hade gått sönder. En ny var på väg upp de där femtiofem milen från Denver till vårt hotell i utkanten av Pine Ridge. Jag och Tommy fick hyra en skrutten kärra på hotellet och tog en härlig resa den där dagen. Crazy Horse Memorial var en ganska vacker plats om man kan bortse från att Lakotakulturen höll på att exploateras på ett tämligen Disneylandskt sätt. Jag minns att vissa delar av hjärtat höll på att vilja gråta just där, just då. Detta var en dag då vi letade efter buffalos lite här och där runt omkring. Jag minns att vi inte fick se eller träffa ett enda djur som vistades villt. Hur som helst så föll jag för det där lilla trädet som verkade vila skönt mot den blåa himmelen. Jag tror hon mår ganska bra även idag.

De närmaste dagarna på min blogg kommer att handla om den resan som jag och Tommy Borg gjorde till Pine Ridge, South Dakota. Hänger du med?

 Tommy Borg precis vid baksidan av Mount Rushmore

 Crazy Hores, Black Hills

En ganska tramsig plats på jordens yta. Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar