tisdag 3 oktober 2017

Tom


Det finns inga ord. Det gör så ont att det är svårt att beskriva.
Min rock'n'roll uppväxt var full med Tom. Några av de starkaste albumen som gav mig allt jag behövde och mer därtill. "Damn the Torpedos", "Southern Accents", "Into the Great Wide Open", "Wildflowers" och några till.
Jag glömmer aldrig mörkrummet på New England School of Photography. Jag hade en Sony Walkman och lyssnade på kassettband som gick sönder efter hand. Petty var med mig varje dag då och han är det fortfarande. 
Jag fick se honom live under "Into the Great Wide Open"-turnén 1992 här i Sverige. En konsert i Göteborg och en i Malmö. Hur många var i Malmö? Kommer ni ihåg? Konserten var slut, folk gick hem och Petty & The Heartbreakers kom ut igen och undrade om de fick spela lite mer. Detta var sista konserten på Europaturnén. Minns du? Magi!
En annan konsert som jag aldrig kommer att glömma var på Madison Square Garden i New York den tjugonde mars 1995. Turnén hette "Dogs With Wings". Detta var min första trip till USA. Jag och Niklas Paulström fick några oförglömliga stunder att minnas för alltid. Tack Tom!
Här är setlistan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar