måndag 6 mars 2017

Kim, Qina och lille Fabian...

 Kim och Qina

Jag har än så länge inte berättat något om mina vänner Kim och Qina. Sedan slutet av förra året har jag följt dem och deras längtan efter Fabian. I lördags hände det.
Klockan 15.07 i lördags började Kim skicka sms till mig för att berätta om att värkarna hade börjat. Jag satt hemma och gjorde ut lite bilder till en innebandymatch från Hässleholm och bad henne ringa tillbaka när de skulle åka till förlossningsavdelningen. Det dröjde ytterligare ett par timmar innan jag tog bilen och lämnade Finja. Det blev en kväll och en natt som jag sällan kommer att glömma.
Lille Fabian föddes 01.52 på söndagmorgonen. Dramatik på flera olika sätt och vis. Inget som jag berättar just nu. Jag följer dessa underbara människorna ett tag till innan det såklart kommer att bli ett rejält och omfattande dokumentärreportage i er favorittidning.
Ett stort tack till en underbar personal på förlossningsavdelningen i Halmstad...

 Qina och Kim 

 Fabian föddes klockan 01.52 i söndagsmorse

Klockan 02.20 i söndagsmorse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar